NEEDS ASSESSMENT

(VERSION FRANÇAISE CI-DESSOUS)

“You’re the Architect of Your Personal Experience”

People think very different depending where they work, what they do. Sometimes, the daily pace of fast information and manipulation threat you miss “the point”. Competition may be very interested convince your partners to consider them instead. You may just have very attractive assets, hard to protect. Or, your “friends” might be just looking after their best interests. And so on….

In case of a problem or disturbance to its normal activities, an organisation is required to fix it, and / or assist those affected. Any organisation in daring situation must know their objectives before having to start response activities in the 3 most important steps: Assess – Choose Objective – Plan and Implement.

Need Assessment has 2 main purposes:

  • Inform authorities of the priorities and intervention plans in place; and
  • Help authorities gaining support.

The 3 main priorities are:

  1. Support of the basic needs;
  2. Protect people and assets; and
  3. Address stresses (psychological, physical / medical)

Form of assistance and specific roles should be negotiated / established before it’s needed. If planning for this, one should find out as much as possible: type of emergency; cause / magnitude; who’s affected; number of people; condition (mortality / casualties); available local capabilities; other life saving capabilities; and is there a likelihood of re-occurrence.

Then it’s incorporated into the preparation plan, different Governmental Plans. A departmental auxiliary or representative will then act on its behalf in order to work the mandate. Once roles, responsibilities of the operation / relief are identified, we must proceed as soon as possible. Need Assessment done will help tremendously with this. An effective response to an event, Need Assessment always:

  1. Is Time critical
  2. Relies on current and available resources; and
  3. Can be pre-planned.

*** One very important factor is the you must identify who will use the information. Data collected must be useful, understood (perception, facts) and relevant to specific users.

(VERSION FRANÇAISE)

ÉVALUATION DES BESOINS

“Vous êtes l’architecte de votre expérience personnelle”

Les gens pensent très différemment selon l’endroit où ils travaillent et ce qu’ils font. Parfois, recevoir des informations multiples de façon répétée peut vous faire perdre le « focus ». La concurrence pourrait être très intéressée à convaincre vos partenaires de les considérer à la place. Vous pouvez avoir des actifs difficiles à protéger. Ou, vos «amis» pourraient simplement se soucier de leurs meilleurs intérêts.

En cas de problème ou de perturbation des activités normales, une organisation est tenue de résoudre le problème et / ou d’aider les personnes concernées. Toute organisation dans une situation troubles doit connaître ses objectifs avant de commencer à réagir. Que ce soit au niveau de l’évaluation, du choix de l’objectif ou de la planification de la mise en œuvre.

L’évaluation des besoins a deux objectifs principaux :
• Informer les autorités des priorités et des plans d’intervention en place; et
• Aider les autorités à obtenir un soutien.

Les 3 priorités sont:

  1. La prise en charge des besoins de base;
  2. La protection des personnes et des biens; et
  3. La gestion du stress (psychologique, physique / médical)

Des formes d’assistance et des rôles spécifiques doivent être négociés / établis avant qu’ils soient requis. Si vous prévoyez cela, il faut trouver autant d’informations que possible: type d’urgence; cause / ampleur; qui a été touché; nombre de personnes; état (mortalité / nombre de victimes); capacités locales disponibles; autres capacités de sauvetage; probabilité de réapparition.

Toutes ces données doivent être incorporées dans le plan de préparation ou dans différents plans gouvernementaux. Un auxiliaire ou un représentant ministériel agira alors en son nom pour exécuter le mandat. Une fois les rôles et les responsabilités de l’opération / secours identifiés, nous devons procéder le plus tôt possible. L’évaluation des besoins effectuée y contribuera énormément. Pour être une réponse efficace à un événement, l’évaluation des besoins:

  1. Doit être rapide
  2. s’appuyer sur les ressources actuelles et disponibles ; et
  3. Doit être planifiée à l’avance.
    *** Il est très important d’identifier qui utilisera les informations. Les données collectées doivent être utiles, clairement comprises (perception, faits) et pertinentes pour des utilisateurs spécifiques.