LEADERSHIP SKILLS

(VERSION FRANÇAISE CI-DESSOUS)

“The World Makes Way for the Person Who Knows Where He/She’s Going”

Many years of experience exploring different ways to best be involved with junior staff or help be part of “guiding and consulting” executives have shown that good leadership is a result of the careful application of many skills that anyone in a position of authority can learn to use.

The first thing anyone bringing an organisation to the next phase wants is to avoid people looking for alternative options, a better place to dedicate their time. Preventing that is possible, more or less successfully.

With practice, these skills can become a part of the developing supervisor and more senior managers’ leadership style and will prove helpful in exploring and all other leadership situations. With adapting with “tech driven” economies, or trying project your business in the future, you must “influence” your staff or partner wisely.

  • UNDERSTANDING THE NEEDS AND CHARACTERISTICS OF THE GROUP
  • KNOWING AND USING THE RESOURCES OF THE GROUP
  • COMMUNICATING
  • PLANNING
  • CONTROLLING GROUP PERFORMANCE
  • EVALUATING
  • SETTING THE EXAMPLE
  • SHARING LEADERSHIP
  • COUNSELLING
  • REPRESENTING THE GROUP
  • TEACHING

(VERSION FRANÇAISE)

LEADERSHIP

“Le monde ouvre la voie à celui qui sait où il va”

De nombreuses années d’expérience dans l’exploration des meilleures façons de s’impliquer avec le personnel subalterne ou d’aider à faire partie de l’encadrement et de la consultation des cadres ont montré qu’un bon leadership est le résultat de l’application minutieuse de nombreuses compétences que toute personne en position d’autorité peut apprendre à utiliser.

La première tâche d’une organisation est d’éviter que les gens ne recherchent des options alternatives ou un meilleur endroit pour consacrer leur temps. Empêcher cette fuite est possible.

Avec la pratique, ces compétences peuvent devenir une partie du style de leadership des superviseurs en développement et des cadres supérieurs. Cela s’avérera utile pour explorer toutes les autres situations de leadership. En vous adaptant aux économies axées sur la technologie ou en essayant de projeter votre entreprise vers l’avenir, vous devez influencer judicieusement votre personnel ou votre partenaire.

• COMPRENDRE LES BESOINS ET LES CARACTÉRISTIQUES DU GROUPE
• CONNAÎTRE ET UTILISER LES RESSOURCES DU GROUPE
• COMMUNIQUER
• PLANIFIER
• CONTRÔLER LES PERFORMANCES DU GROUPE
• FAIRE DES ÉVALUATIONS
• DONNER L’EXEMPLE
• PARTAGER LE LEADERSHIP
• OFFRIR CONSEILS ET ASSISTANCE
• REPRÉSENTER LE GROUPE
• ENSEIGNER