IMPROVING TRAINING SKILLS

(VERSION FRANÇAISE CI-DESSOUS)

“Success is the sum of small efforts repeated day in and day out”

Generally people learn better if given the opportunity to participate through practical exercises in a small group environment, or during group discussions. Some individuals may be content to reactively perform their daily “tasks”, hoping everything will remain the same (until they are surprised when things change). Others might be wondering about that next business innovation which will send them on a better path in the future. Younger people starting their working life might be dealing with a skill development program designed to help them adapt better to be part of this new “world”. You may want your organization to be more productive, grow as you had planned.

The process of proactively improving your skills is most effective if taught through action. Learners should feel involved and be encouraged to solve problems, analyze situations, discuss issues, and apply concepts. It is important to remember that active training will harness experiences and bring forward interesting new insights, therefore enhancing the training sessions. A good way to encourage learners is to make training participatory, offering to take advantage of their skills.

Planners should consider these following points:

  1. Objective: What the candidates need to learn;
  2. Rationale: The reason this training is required;
  3. End Product / End State: The desired outcome and what will need to be accomplished to get there; and
  4. Levels of the Candidate: ie. Officials / Supervisors / Managers / Users / Responders.

3 common training methods are:

  1. Presentations (providing factual information in a logical manner);
  2. Demonstrations (how to perform an action); and
  3. Group Discussions

Other methods or derivations of the above include: brainstorming session (with a focus on creativity and spontaneity); case studies (lessons learned); SIM / Role play (get learners thinking and feeling); workgroup; tabletop / round table; skits; readings; video; and distance learning.

(VERSION FRANÇAISE)

AMÉLIORER LES COMPÉTENCES

“Le succès est la somme de petits efforts répétés jour après jour”

Généralement, les gens apprennent mieux s’ils ont la possibilité de participer à des exercices pratiques dans un environnement en petit groupe ou lors de discussions de groupe. Certaines personnes peuvent se contenter d’exécuter de manière répétitive leurs « tâches» quotidiennes, en espérant que tout restera stable (jusqu’à ce qu’elles soient surprises lorsque les choses changent).

D’autres s’interrogent sur une innovation commerciale qui a le potentiel de les mener sur une meilleure voie à l’avenir. Les jeunes qui commencent leur vie professionnelle peuvent avoir affaire à un programme de développement des compétences conçu pour les aider à mieux s’adapter pour faire partie de ce nouveau «monde». Vous voudrez peut-être que votre organisation soit plus productive, se développe comme vous l’aviez prévu.


Le processus proactif d’amélioration de vos compétences est plus efficace s’il est enseigné par l’action. Les apprenants doivent se sentir impliqués et encouragés à résoudre des problèmes, à analyser des situations, à discuter de problèmes et à appliquer des concepts. Il est important de se rappeler qu’une formation active tirera parti des expériences et apportera de nouvelles perspectives intéressantes, améliorant ainsi les sessions de formation. Un bon moyen d’encourager les apprenants est de rendre la formation participative, en proposant de tirer parti de leurs compétences.

Les planificateurs doivent tenir compte des points suivants:

  1. Objectif: ce que les candidats doivent apprendre;
  2. Justification: La raison pour laquelle cette formation est requise;
  3. Produit final / état final: le résultat souhaité et ce qui devra être accompli pour y parvenir; et
  4. Niveaux du candidat: ie. Fonctionnaires / superviseurs / gestionnaires / utilisateurs / intervenants.

3 méthodes de formation sont fréquemment utilisées:

  1. Présentations (fournissant des informations factuelles de manière logique);
  2. Démonstrations (comment exécuter une action); et
  3. Discussions de groupe

D’autres méthodes inspirées de ce qui précède existent: séance de remue-méninges (en mettant l’accent sur la créativité et la spontanéité); études de cas (enseignements tirés); SIM / jeu de rôle (amener les apprenants à réfléchir et à ressentir); groupe de travail; table / table ronde; sketches; lectures; vidéo; et l’apprentissage à distance.